En attendant la 4, voici la liste des nouveautés dispo pour la version 3.5 :
- ZSpheres 2 and ZSketch : en fait c'est le zsphere 2, avec un nouveau brush le Zsketch qui sert à faire les "muscles" qui se collent au zsphere, ça donne la forme et ensuite en preview ( en appuyant sur A) ca donne l'objet prêt a sculpter
- Surface noise : le noise devient non destructible cad tu peux générer un noise procédural sur tout le model de l'objet et régler la taille, le niveau, masker une zone sans noise etc
- Brush noise : comme c'est indiqué
- Improved LazyMouse with Backtrack and Snap to Track modes : de nouveau paramètres apparaitre dans la palette brush, backtrack et snap to track qui permet en gros avec la complicité de certains brush, faire des tracés et ensuite quand tu peint ça suit le tracé.
- New brushes such as Trim, Planar, Noise, Move, Spherical, Slide, Form, Flakes, Crumple and more : des nouveaux brushes apparaissent dont le planar qui sert à faire vraiment des surfaces dures ( encore mieux que le flatten et il combine avec le backtrack et snap to track pour controler la surface à aplatir )
- New Brush Depth Masking to give complete brush control on a surface
- New MatCap materials for ZSpheres 2/ZSketch mode : dont le shader "fantome final fantasy spirit within" qui sert vachement pour voir le ZSketch et le ZSphere
- Gradient PolyPaint , je sais pas encore c'est quoi >_<
- Each Subtool can now have it's own Texture, Displacement, and Normal Map, ça s'est génial, on aura de vrais textures pour chaque partie qu'on veut mettre en subtool
- Enhanced displacement and normal map options such as native export of
32-bit displacement maps, High-Definition Displacement, Normal, and
Texture maps from HD geometry
- Improved perspective with a floor grid
- Reorganization of the Tool sub-palettes to coordinate with selected SubTools
- Ability to merge all visible SubTools and optionally weld the seams
- New PUVTiles mapping method, which represents the most efficient use of UV space yet
- PolyPainting accuracy has increased from 8 to 16 bit
- Mesh masking has increased from 8 to 16 bit
- New Gradient polypainting option to give a dynamic transition between colors
- New navigation to work with the virtually unlimited zooming - Right-Click Navigation
- New sliders added to Project All, providing more control over your results
- Memory management enhancements give the capability to subdivide your models to higher polygon counts
- New ambient occlusion masking, which can create an AO texture for use in other applications : ça s'est super chouette
- Improved export/import options with the capability to import and export
Maya .ma file format with automatic setup of shading network for
Texture, Displacement and Normal mapping (This feature is a part of the
GoZ system. The full GoZ implementation will be included in the next
update )
- Fast local access to ZBrush files with the new LightBox browser (the full version of LightBox will be included in ZBrush 4) ...and many more enhancements and optimizations throughout ZBrush.
Persos Pixo faudrait qu'il laisse un bout' pour la version 4.0 parce que là la générosité est impressionnant.
Pour moi j'attends le 4.0 car déjà le 3.1 est bien cool pour s'amuser donc autant tester à fond pour ensuite passer à la version ultime la 4.0